Een nieuwe manier van snel een huis verkopen is geïntroduceerd door een Limburgse makelaar. Het systeem heeft als doel om een huis te verkopen binnen een week. Het systeem is dus echt gericht op de korte verkooptijd van 1 week.
De eerste reactie is meestal scepsis. Want hoe kan zoiets? Door een betere, meer gestructureerde marketingaanpak. Dat is in elk geval opgetekend door de makelaar. Maar is het niet allemaal een gehypet verhaaltje? Is marketing wel het belangrijkste bij het verkopen van een woning? Klopt het dat alles draait om het vinden van de juiste kopersgroepen?
Het heeft er alle schijn van. Want volgens cijfers van de makelaar zijn 8 van de 11 woningen die met dit systeem zijn gedaan ook echt verkocht. Media zoals het AD en Z24 hebben er al over geschreven. Maar hoe is het in vredesnaam mogelijk dat er tientallen mensen bij een Open Huis komen in plaats van het gebruikelijke \'binnendruppelen\' van kijkers?
De TOPMAKELAARS zeggen dat dit komt door de demografische targeting. Vrij vertaald, ze vinden een doelgroep die de woning zou kunnen betalen en richten de marketing daarop. Zo komt de beste aanbieding bij de beste mensen. Ook draait alle marketing om 1 evenement dat tijdens een weekend plaatsvind. Op die wijze wordt alle aandacht dus geleid richting 1 evenement.
Vooral in de huidige slechte markt krijgt dit idee veel aandacht. Makelaars hoefden niet echt inventief te zijn toen alles goed ging. Nu woningprijzen dalen als een baksteen moeten ze wel. Ook bezichtigingen nemen af, waardoor er minder biedingen komen voor woningen. De economische crisis is goed voelbaar bij elke makelaar, ook al zeggen sommigen dat alles geweldig gaat. Branche organisaties zijn ook zoekende naar een betere manier.
Creatief zijn lijkt de enige oplossing voor de makelaardij. Wil je een woning nog binnen een redelijke termijn verkopen in deze markt dan komt het neer op creativiteit en durf met de ideeën van marketing voor een woning.
Als je meer te weten wilt komen over een woning snel verkopen, kijk op www.topmakelaars.com
woensdag 6 mei 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten