Er is een nieuw woningverkoop systeem geïntroduceerd door een makelaar in Maastricht. Het systeem is gericht op een verkoopperiode van 1 week. Dat zie je niet verkeerd, er staat echt 1 week.
Iedereen wil wel weten hoe dat kan. De makelaar die het heeft bedacht zegt dat het geheim ligt in betere marketing. Althans, dat is wat de makelaar zegt. Maar is het ook echt zo? Marketing kan toch niet het enige zijn waar alles om draait bij woningverkoop? Ligt de sleutel van succes dan echt alleen maar in het vinden van de beste kopers?
Het heeft er alle schijn van. De makelaar rapporteert dat 8 van de 11 woningen met dit systeem al verkocht zijn. Media zoals het AD en Z24 hebben er al over geschreven. Dus hoe kan het dat deze makelaar meer bezichtigingen in 1 weekend krijgt als anderen in 6 maanden?
Het geheim van veel gerichte bezoekers is volgende de Topmakelaars de demografische marketing die zij doen. Makkelijker gezegd; ze richten hun marketingmiddelen en budget op een doelgroep die het huis wel kan betalen en zou willen hebben. Op die manier komt de juiste aanbieding bij de juiste mensen. Ook draait alle marketing om 1 evenement dat tijdens een weekend plaatsvind. Op die wijze wordt alle aandacht dus geleid richting 1 evenement.
Vooral in de huidige slechte markt krijgt dit idee veel aandacht. Makelaars hoefden niet echt inventief te zijn toen alles goed ging. Er blijft weinig anders over voor makelaars door de stug dalende huizenprijzen. Bezichtigingen lopen terug en biedingen ook. De economische crisis is goed voelbaar bij elke makelaar, ook al zeggen sommigen dat alles geweldig gaat. Branche organisaties weten ook niet wat ze nou moeten doen en waar ze het moeten zoeken.
Elke persoon heeft zijn eigen wijze van omgang hiermee. Uiteindelijk komt het neer op creativiteit in de marketing van een huis. In de markt van nu is het zo goed als onmogelijk om een woning nog binnen afzienbare tijd te verkopen op de gewone manier.
Als je meer te weten wilt komen over een huis verkopen, kijk op www.topmakelaars.com
woensdag 6 mei 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten